Rabaty do 70% i aż 45 nocy testowania materaca!

Jaka pozycja do spania jest najlepsza?

7 kwietnia, 2023,

Jak spać? Cytując Szekspira: oto jest pytanie. Często możemy nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, jaki pozycja, w której śpimy, ma wpływ na nasz kręgosłup. Załóżmy, że masz już wygodny, dobrze dobrany materac i odpowiednią poduszkę. Zwróć też uwagę na to, jak śpisz, być może Twoje kłopoty ze snem są związane z nieodpowiednim ułożeniem ciała. Nie ma jednej, uniwersalnej pozycji, która będzie odpowiednia dla wszystkich, ale znalezienie tej, która jest dobra dla Ciebie, pomoże Ci zwiększyć komfort odpoczynku. 

 

spanie na brzuchu

Unikaj spania na brzuchu

Jeżeli jesteś entuzjastą spania na brzuchu, to niestety nie mamy dla Ciebie dobrych wiadomości. Śpiąc w tej pozycji, mocno uciskamy dolne partie brzucha i narządy wewnętrzne, co może powodować cofanie się treści żołądka i zgagę. Nie wspominając o tym, że podczas takiego ustawienia ciała, z głową obróconą w bok, mięśnie odcinka szyjnego kręgosłupa naciągają się, przez co z pewnością pojawi się ból pleców i karku. Uciskamy też na płuca i nie dotleniamy się odpowiednio, a to prosta droga do bólu głowy. Jak widzisz, spanie na brzuchu nie należy do najzdrowszych… warto się postarać i jednak zmienić pozycję. 

Czy spanie na plecach jest zdrowe?

Spanie na plecach jest zdecydowanie najzdrowszą pozycją. Odciążamy wtedy kręgosłup, głowę i kark, które są ułożone w neutralnej pozycji, co pozwala zniwelować dolegliwości bólowe. Nie uciskamy też narządów, ciało nie drętwieje, mięśnie się relaksują i swobodnie oddychamy. Osoby, które najczęściej śpią właśnie w tej pozycji, powinny zadbać o odpowiednią twardość materaca, żeby kręgosłup był stabilnie podparty na każdym odcinku. Idealnym rozwiązaniem są modele ze strefami twardości, które precyzyjnie dopasowują się do kształtu ciała. Spanie na plecach nie będzie dobrym rozwiązaniem jeśli cierpisz na bezdech senny lub masz problem z chrapaniem. 

Dobrze dobrany materac jest podstawą zdrowego snu. Jeżeli chcesz wymienić swój stary materac, ale nie wiesz, jaki wybrać, skontaktuj się z naszymi ekspertami, którzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania (napisz: sklep@matinee.pl, zadzwoń: 519 030 995).

Przeczytaj też: Jak wybrać materac? Przewodnik

spanie na boku

Na którym boku lepiej spać? 

Spanie na boku cieszy się sporą popularnością, ale czy jest zdrowe? Ta pozycja powoduje ucisk na ramiona i barki, dlatego warto zadbać o to, żeby kręgosłup był ułożony w linii prostej. Można też np. włożyć poduszkę pod kolana, żeby odciążyć kręgosłup. Osobom, które lubią tę pozycję, poleca się miękkie materace np. z lateksu albo pianki termoelastycznej, które dopasowują się do kształtu ciała i minimalizują ucisk. Spanie na boku (zwłaszcza lewym) ma wiele zalet: nie obciąża odcinka szyjnego, krzyżowego i lędźwiowego, nie uciska organów wewnętrznych. Ułożenie na lewym boku zaleca się osobom, które cierpią na refluks i kobietom w ciąży, które zmagają się ze zgagą i mdłościami. 

Jakie mogą być skutki spania w nieodpowiedniej pozycji? 

Nieodpowiednia pozycja do spania może przyczynić się do powstawania albo pogłębiania się różnych dolegliwości bólowych — kręgosłupa, mięśni, głowy. Prawidłowe ułożenie ciała w nocy wpływa na szybszą i efektywniejszą regenerację i wpływa na komfort odpoczynku. Dlatego tak ważne jest, by reagować, jeżeli zaczynamy odczuwać dyskomfort lub ból i zmienić pozycję, w której śpimy. Osoby, które mają różnego rodzaju wady kręgosłupa, powinny zasięgnąć opinii lekarza lub fizjoterapeuty w tej kwestii.

Materace

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przejdź do kasy
Brak produktów w koszyku!